KATALÁNSKO AUTEM Z ČR

31.12.2023

Cesta autem do Španělska byla dlouhá, ale auto na tuto dovolenou bylo potřeba. Navíc zpáteční letenky se v té době pohybovaly okolo 5 000 Kč do Barcelony s jedním přestupem. Zbývalo jen vyřešit,  zda jet svým autem nebo si auto na místě půjčit. Nakonec jsme se rozhodli tuto dlouhou cestu absolvovat autem z ČR a na zpáteční cestě jsme si mohli dovolit zastávku v Německém Rustu v zábavním Europa parku.

CO JSME NAVŠTÍVILI?

• Circuit de Catalunya
  • Barcelona
  • Salou
  • Ferrari Land, Porta Ventura
  • německý Europa Park

Proč jsme potřebovali auto? V plánu byl víkend na moto okruhu kousek od Barcelony, kde se v září konalo jedno ze španělských kol superbiků, několikadenní návštěva Barcelony, přejezd do městečka Salou, kde jsem si odpočinuli den na pláži. A hlavně, kde jsou kousek dva zábavní parky - Ferrari Land, kde se nachází nejrychlejší a nejvyšší dráha Evropy a sousedící Porta Ventura. Jestli to nebude zřejmé z tohoto cestopisu, tak z dalších rozhodně ano - máme rádi zábavní parky a pokud to jde, snažíme se naše cestování spojit i s touto adrenalinovou zábavou. No a i proto jsme se na zpáteční cestě stavili u německého Rustu a navštívili Europa Park.

Součtem nás benzín vyšel okolo 10 000 Kč, což už jsme v podstatě na ceně letenek. Navíc jsme auto využili na dvě noci i jako ubytování. Je potřeba si ale uvědomit, že cesta je to dlouhá a určitě Vám zabere celý den v autě. Pro nás bylo fajn mít trochu volnost při plánování vzhledem k počasí. Na všechna tato místa se dá popřípadě dostat i veřejnou dopravou.

Pláž Salou

UBYTOVÁNÍ

Na okruh jsme dorazili ráno před závody, a tak jsme do druhého dne závodů spali v autě, což byla jedna z výhod vlastního velkého auta. Druhý den už jsme se pak přesunuli klasicky na ubytování v Barceloně. Sehnat ubytování v Barceloně, které pro nás bude finančně dostupné a s místem na parkování byl docela oříšek. Nakonec se podařilo a to dokonce v blízkosti centra a metra.

Po příjezdu, když na parkovišti zakrývali spz některých aut nám pak došlo, že to není využíváno pouze pro ubytování 😀, každopádně ubytování dobré, čisté a hlavně blízko centra. Kdyby Vás zajímalo, které to bylo - La Franca Travellers Adults Only. Po Barceloně jsme se pohybovali pěšky nebo metrem, autem bychom to nedoporučovali, protože je tu velký problém s parkováním. Parkovacích míst je dostatek, ale všechny bývají plné. Přejezdů veřejnou dopravou bylo po málu a tak jsme si kupovali vždy jednotlivé jízdenky. U Salou už nebyl problém sehnat ubytování v rodinné klidné čtvrti s parkováním. Paní domácí nám připravila i snídani. V autě jsme pak spali ještě jednou, ceny ubytování z pátku na sobotu skokově vzrostly a tak jsme se rozhodli pro naši pojízdnou ložnici. Na zpáteční cestě jsme se ještě na dvě noci zastavili v Německém Rustu, kde jsme ubytování přes booking řešili z auta.

V ulicích Barcelony
Ubytování Barcelona
Ubytování Salou

CIRCUIT DE CATALUNYA

Okruh leží půl hodinky od Barcelony a dostanete se sem i veřejnou dopravou z Barclony, což je třeba oproti okruhu v Algarve v Portugalsku opravdu výhoda. Vlakem R2 se dopravíte do zóny 2 (kupujte lístek na dvě zóny) a vystupní stanice bude Montmeló. Organizace parkování byla dobrá, navíc je parkoviště dostatečně velké. Bohužel závod trochu ovlivnil Covid-19, co do počtu fanoušků a atmosféry. Navíc nám oba dny lehce pršelo. Odpoledne po závodech jsme se zajeli podívat do Mataró na pláž. S parkováním problém nebyl, každopádně je tady všude placené. No a potom jsme se vydali hledat nějaké klidné místo na přespání v autě.

BARCELONA

Pro Barcelonu jsme si vyhradili necelé tři dny.

LA RAMBLA

Při procházkách po Barceloně jsme se velice často pohybovali po hlavní pěší zóně - ulici La Rambla. Ulice začíná u přístavu, krásného Kolumbusova památníku, který je přístupný i výtahem, což není tak úplně známé, navíc s výhledem na město. Ulice končí na hezkém náměstíčku Catalunya. Na ulici najdete mnoho prodejců umění, stánky s občerstvím či suvenýry. Nachází se zde také velký krytý trh, který hraje všemi barvami Mercado de La Boqueria, a to my jsme si nemohli nechat ujít. Koupili jsme si pár dobrot do ruky a vydali se dál. U přístavu nevynechejte Rambla de Mar, kde se můžete projít po visutém mostě na "ostrůvek", kde je obchodní centrum. Vždy se chvíli čeká, než se most zpátky napojí. Celý most je obsazen prodejci se "značkovým" zbožím, každopádné podpora této komunity je prý trestná.

Mercado de La Boqueria

ANTONI GAUDÍ

Tento architekt má na svědomí asi největší turistické taháky Barcelony. Nemohl chybět klenot barcelonské turistiky Sagrada Familia. Pokud se budete chtít podívat dovnitř určitě včas zvažte řešení lístků, za nás tam byla ohromná fronta, a tak jsme se dovnitř nepodívali, což nás docela mrzelo, protože vevnitř to vypadá opravdu krásně. Výhodou je, že přímo u Sagrady je stejnojmenná zastávka metra a po pravé straně i dobrá kavárna. I tady přímo u Sagrady nebo v okolních ulicích jsou samí prodejci či obchůdky se suvenýry.

Další typickou turistickou zastávkou byl park Güell. V parku se nám líbilo, a to i proto, že z hlavní terasy je hezký výhled na centrum města včetně Sagrady a moře. Nákup lístků nás trochu překvapil, nevím, zda to bylo tím, že bylo období covidu, ale museli jsme je koupit pouze online. Přihlásit se na jejich stránky a zakoupit lístek na daný čas, protože vstup do parku je obecně regulován, každopádně uvnitř můžete strávit času kolik chcete. My jsme lístek kupovali tedy až na místě a chvíli jsme si museli počkat, až se na nás dostane řada s volným časem. V parku určitě nějaký čas strávíte, my jsme tam byli asi dvě hodinky. Stavby jsou to určitě zajímavé, hezké.

TIBIDABO

Z parku máte výhled na kopec nad Barcelonou, kde se nachází maličký, nejstarší zábavní park svého druhu Parc d'atraccions Tibidabo s krásným kostelem Sagrat Cor. Nahoru se i tady můžete dopravit lanovkou a nebo tramvají - zubačkou, která je ale momentálně mimo provoz a nahrazuje ji autobus. Tady jen pozor na otevírací dobu parku. Zajímavostí je, že kostel je přístupný, a to hned v jeho nejvyšší věži zdarma. Naskytnou se Vám opravdu krásné výhledy na Barcelonu. Nám už na tuto atrakci nezbyl čas.

KOPEC MONTJUIC

Naplánovaný výlet byl na kopec Montjuic a jeho okolí, nachází se zde totiž velké množství turistických cílů. Jeden z nich byl Castell de Montjuic. Na kopec se dostanete pěšky, ale cesta je do kopce a určitě chvíli zabere. Může Vás dopravit lanovka, která Vám určitě poskytne hezké výhledy na město, nebo samotnou přírodu na kopci - zpáteční stojí 15 euro. Jen si dejte pozor, aby jste nastoupili na lanovku u přístavu, kde je ulice La Rambla. Každopádně nemusíte platit za lanovku, ale dopravit se nahoru můžete stejně jako my autobusem č. 150,v podstatě za pár korun. Oblast parku Montjuic je rozhlehlá, my jsme se příjemnou procházkou od Castella prošli k olympijskému parku a přilehlé televizní věži

Pak jsme z důvodu času nasedli na autobus a dopravili se k La Font Mágica, v době naší návštěvy nám nehrála, ale nachází se na krásném místě v zádech s krásnou budovou Národního muzea umění. Pokud budete mít čas a možnost určitě si na její show vyčkejte. Fontána by měla hrát v určitých časových intervalech od čtvrtka do neděle. Od fontány se vydejte přes krásné náměstí Plada´d Espanya a uvidíte zajímavou budovu arény, bohužel je to pouze obchodní centrum Arenas de Barcelona. Každopádně budova obchodního centra umožňuje zdarma vyhlídku na město z jeho horní otevřené části.

La Font Mágica
Arenas de Barcelona
Výhled z Arenas de Barcelona

OBLAST PARK DE LA CIUTADELLA

Vítězný oblouk byl další zastávkou. Nachází se na příjemném místě, na promenádě, která navazuje na park - Park de la Ciutadella. V tomto parku se pak nachází i barcelonská ZOO. My jsme si park obešli a šli jsme se dále podívat na pláž - Platja de la Barceloneta a okolní pláže. Tady nás zrovna zastihl velký déšť, ale na pláž jsme se pak ještě vraceli za hezčího počasí. Kousek od pláže se pak nachází Aquárium de Barcelona, které jsme se vzhledem k dobrým recenzím rozhodli navštívit. Každopádně my jsme z něj až tak nadšení nebyli, takže pokud nechcete plývat časem na úkor samotné Barcelony, tak neuděláte chybu.

Pokud by Vás zajímalo, jak pojali své tři dny v Barceloně Bára s Mončou, když se vraceli z Madeiry, tak si můžete pročíst jejich cestopis, kde využili k ubytování hostel.

Platja de la Barceloneta
Vítězný oblouk

SALOU

V Salou jsme strávili pouze den, konečně trochu ustoupilo sychravé počasí a byla možnost si udělat odpočinkový den na pláži Platja Els Pilons. Auto jsme zaparkovali na prvním možném volném místě kousek od pláže - opět to bylo samozřejmě placené. Tady můžeme doporučit cukrárnu/zmrzlinárnu, která se nachází kousek od pláže La Ibense. Objevili jsme zde i dobrý podnik s hamburgery The Roadhouse Salou.

Platja Els Pilons
The Roadhouse Salou
Cukrárna La Ibense

A jak trávily svůj čas v Barceloně Monča s Bárou?